Зміна джерела білків знижує серцево-судинний ризик - 22.08.2010
Для порівняння впливу споживання білків різного походження на серцево-судинний прогноз практично здорових осіб, було проведено аналіз результатів дослідження Nurses' Health Study. У нього увійшло 84 135 жінок віком 35-55 років. На момент включення в дослідження у них не було раку, цукрового діабету, стенокардії, інфаркту міокарда, інсульту та інших серцево-судинних захворювань. В усіх них за допомогою стандартного опитувальника визначили харчовий раціон на початку дослідження, а потім кожні 4 роки. Тривалість спостереження склала 26 років. За цей період було виявлено 2210 нефатальних інфарктів та 952 смерті спричинених захворюваннями серцево-судинної системи. При проведенні мультиваріантного аналізу з урахуванням факторів ризику ішемічної хвороби серця було виявлено, що споживання червоного м’яса і високий вміст в раціоні насичених жирів підвищують ризик ішемічної хвороби серця. Водночас споживання домашньої птиці, риби та горіхів достовірно знижує ризик. Споживання однієї порції горіхів щоденно було пов’язане з меншим на 30% ризиком серцево-судинних подій порівняно з однією порцією червоного м’яса. Окрім цього низькожирова дієта знижувала ризик на 13%, м’ясо птиці на 19%, а риба на 24%. Варто також зазначити, що споживання червоного м’яса залишалося достовірним незалежним предиктором серцево-судинних подій протягом усього терміну спостереження. Такий результат автори пояснюють тим, що термічно залізо, що міститься в гемі, сприяє підвищенню артеріального тиску. Окрім цього такий же ефект мають сіль, яка використовується при приготуванні, а також гетероциклічні аміни, які утворюються в процесі приготування м’яса.
Медична інформаційна система Доктор Елекс допоможе автоматизувати клінічні та адміністративні процеси та забезпечить обмін інформацією між усіма ланками установи.