Чорний шоколад знижує артеріальний тиск в пацієнтів з гіпертензією - 27.07.2010
Існують поодинокі дані про те, що споживання чорного шоколаду може призводити до зниження артеріального тиску (АТ). Пояснення цього знаходять в дії поліфенолів, що містяться в продуктах виготовлених з какао, які збільшують продукцію оксиду азоту, що, в свою чергу, призводить до вазодилятації і, в подальшому, до зниження АТ. Для більш детального вивчення цього питання було проведено мета-аналіз 15 досліджень, в яких порівнювали АТ у пацієнтів з гіпертензією, прегіпертензією та нормотензією при вживанні некакаовмісних продуктів (білий та молочний шоколад, плацебо) та какаовмісних продуктів. Тривалість спостереження склала від 2 до 18 тижнів. Щоденне вживання поліфенолвмісних продуктів вироблених з какао в різних дослідженнях складало від 30 мг до 1008 мг денно. Гіпертензію визначали за систолічним АТ, при його рівні ≥140 mmHg, відповідно нормотензія <140 mmHg. Прегіпертензію діагностували при діастолічному АТ ≥80 mmHg, а нормотензію - <80 mmHg. Аналіз в підгрупах показав, що вживання чорного шоколаду пацієнтами з гіпертензією та прегіпертензією призвів до зниження АТ на 5,0 mmHg (p=0,0009) та 2,7 mmHg (p=0,01) відповідно, порівняно з плацебо. В свою чергу в пацієнтів з нормальним АТ вживання продуктів з какао не мало достовірного впливу на рівень, як діастоічного, так і систолічного АТ, в порівнянні з плацебо. Підсумовуючи результати дослідження автори наголосили на тому, що зниження систолічного АТ на 5 mmHg, яке було досягнуте при вживанні чорного шоколаду, згідно даних епідеміологічних досліджень має привести до зниження ризику серцево-судинних подій протягом 5 років на 20%.
Джерело:
BMC Medicine 2010; 8: 39
ЯК ВИ ВВАЖАЄТЕ?
Яким джерелам ви надаєте перевагу для отримання нової інформації по кардіології впродовж останніх років?
Медична інформаційна система Доктор Елекс допоможе автоматизувати клінічні та адміністративні процеси та забезпечить обмін інформацією між усіма ланками установи.